czwartek, 1 czerwca 2017

Funkcjonalna kuchenna wyspa

Witajcie :)

Na początku nowego miesiąca zabieram was do kuchni. 
A chcę wam bliżej przedstawić prosty, praktyczny i funkcjonalny mebel jakim jest niewątpliwie kuchenna wyspa. 
Jest kuchennym blatem przy którym wypakowujemy zakupy i przyrządzamy posiłki. 
Często posiada półki, szuflady, które służą do przechowywania naczyń i przyborów kuchennych. Może mieć dodatkowo wieszaki i haczyki na rękawicę czy ściereczki kuchenne. Duże wyspy często wyposażone są w zlew lub płytę grzewczą. 
 Bardzo często wyspa pełni rolę kuchennego stołu. Wystarczy dostawić do niej wysokie krzesła czyli hokery i już mamy gdzie zjeść śniadanie czy inny posiłek. Gdy mamy dużą kuchnię to możemy ją wyposażyć i w wyspę i w stół. Wyspa sprawdzi się w kuchni otwartej na salon czy jadalnię. 
Wyspy kuchenne są różne. Mogą być proste, rustykalne, klasyczne, vintage lub bardziej nowoczesne. 
Najczęściej są wykonane z naturalnego drewna. Blat wyspy może być ze stali, marmuru lub z kamienia. Taka prosta, naturalna, wręcz surowa wyspa pasuje do kuchni nowoczesnej, skandynawskiej, rustykalnej, prowansalskiej czy klasycznej. Jest najbardziej uniwersalna. Jak wiemy drewno bardzo dobrze współgra z metalem. Stalowy blat, poręcze, wieszaki, gałki przy szufladach, czy stalowa, dodatkowa półka tylko podkreślą charakter wyspy. 
Taki mebel bardzo dobrze komponuje się z modnymi metalowymi hokerami.
Wykonanie drewnianej wyspy warto zlecić stolarzowi. Stalowe blaty, poręcze i inne metalowe detale możemy zamówić na sandc.pl. Możemy tam również z pomocą fachowców zaprojektować każdy stalowy element wyposażenia kuchni i pozostałych wnętrz, jak chociażby meble biurowe czy ogrodowe.
Kuchenna wyspa może być też mobilna i posiadać dodatkowo kółka. Wtedy możemy przestawić ją w dogodne dla nas miejsce. Sprawdzi się jako bufet podczas spotkania rodzinnego czy innego przyjęcia.
Oprócz praktycznego zastosowania kuchenna wyspa może pełnić funkcję dekoracyjną. 
Jest idealnym blatem do wyeksponowania kwiatów w wazonie, owoców na półmisku czy świeżych ziół w doniczkach.

Funkcjonalna drewniana wyspa ze stalowym blatem.
 Do kompletu pasują stalowe stołki z drewnianym siedziskiem. 
Taki mebel sprawdzi się w każdej kuchni.







Foto 1-6 crateandbarrel.com

Duża wyspa w kuchni rustykalnej. 
Foto 7 s-media-cache-ak0.pinimg.com

Wyspa ze stali nierdzewnej z dodatkiem drewna.

Foto 8-9 southernliving.com

Klasyczna wyspa, w stylu vintage.


 Foto 10-12 dearlillieblog.blogspot.com

 Z marmurowym blatem.

Foto 13-14 tidbitsandtwine.com

Foto 15 hgtv.com

Wersja mobilna na kółkach. 

Foto 16-17 potterybarn.com

Kuchenna wyspa to najbardziej praktyczny mebel w całej kuchni. Służy nam do większości prac kuchennych. Może być w różnym stylu i być dopasowana do pozostałych mebli.
Jednak najbardziej uniwersalna wyspa to wyspa drewniana, najlepiej ze stalowym blatem. Taka która ma dodatkowe poręcze i wieszaki na przybory kuchenne i oczywiście półki 
i szuflady. Ten rodzaj wyspy to zdecydowanie mój typ.
Ciekawa jestem czy w waszej kuchni też macie wyspę, a może planuje ją niedługo nabyć ?
  

Dziękuję wam pięknie za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Udanej drugiej połowy tygodnia :)



26 komentarzy:

  1. Bardzo chciałabym mieć takiego pomocnika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyspa w kuchni to świetna rzecz. Szkoda, że u mnie się nie zmieści:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze tak uważasz !
      Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  3. Uwielbiam te wyspy w kuchniach ! Są przepiękne i zdecydowanie kiedyś sobie taką sprawię jak będziemy już na swoim. Takie wyspy dają wiele uroku:) Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  4. A moja kuchenka ciasna i malutka, a i tak wszyscy się do niej cisną:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Drewno i metal - idealne połączenie. Wyspa w kuchni wręcz zachęca do gotowania. Szkoda, że mam kuchnię w wersji mini, mogę tylko pomarzyć o takim meblu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście podoba mi się wyspa z blatem wykonanym ze stali szlachetnej. Przynajmniej łatwa w utrzymaniu czystości.

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, bardzo bym chciała mieć taką wyspę w kuchni ale w blokach, to mało możliwe...

    Siostra Pieronka będzie miała kilku metrową wyspę ale nie wiem w jakim stylu ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęściara ta Twoja szwagierka :))
      Pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  8. Piękne te wyspy, stawiam na nr 1 :)
    Ale niestety trzeba mieć sporą kuchnię na takiego pomocniki.
    Uściski Aniu serdeczno - weekendowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, bo mnie się też taka marzy :)
      pozdrawiam cieplutko :))

      Usuń
  9. Bardzo bym chciała mieć w kuchni wyspę roboczą ale... jestem skazana w tym życiu na małe kuchnie, nawet stawianie domu nie pomogło :P Nie pomyśleliśmy ...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chicałbym mieć taką otwartą wyspę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyspa to świetna rzecz. Najbardziej podoba mi się ta duża wyspa w kuchni rustykalnej.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja bardzo chciałam mieć kuchenną wyspę. I nawet teraz przy dużej kuchni, która aktualnie się "robi" Pan projektant stwierdził, że się niestety nie zmieści. Kuchnia ma kształt litery U i myślałam, że sobie taką strzelę po środku. Ale się nie poddaję i coś wymyślę na kształt mobilnej wyspy :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne propozycje. Marzyła mi się wyspa ale z braku miejsca musieliśmy z niej zrezygnować.
    Pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyspa w kuchni wygląda bardzo efektownie i co więcej jest super praktyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Od kilku lat gotowanie jest moją pasją i na początku tego roku zdecydowałem się zmodernizować moją kuchnię. Oprócz remontu zdecydowałem się na kupno całego nowego sprzętu. Koszta wyszły bardzo wysokie, ale udało mi się dostać na https://taktofinanse.pl/szybka-pozyczka-pozabankowa-przez-internet-na-raty bardzo fajną ofertę pożyczki ekspresowej. Dzięki niej udało mi się zarówno wyremontować jak i wyposażyć kuchnię

    OdpowiedzUsuń
  16. W kuchni drzemie niezwykły czar minionych pokoleń. Wspomnienie o drożdżowcu prababci, słodkim kakao, które robiła mama i przygotowaniach do rodzinnych świąt Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kuchnia jest przepiękna i tak jak lubię, wpada do niej dużo światła. Najpierw chcieliśmy urządzić ją sami z mężem ale teraz myślę, że poprosimy o pomoc architektów https://projektowanie-wnetrz-online.pl/projektowanie-domu-online/ . Wizualizacje można zaprojektować online, co bardzo ułatwia późniejszą realizację w rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)