wtorek, 14 sierpnia 2018

Ochrona roślin na tarasie i w ogrodzie przed okresem jesienno-zimowym

Witajcie :)

Powoli kończą się wakacje, w marketach królują artykuły szkolne, a w odzieżowych sklepach już są kolekcje jesienno-zimowe. 
Dlatego i ja pozwoliłam sobie na blogu na pierwszy w tym roku jesienno-zimowy post. 
A mianowicie chciałam wam napisać jak przygotować nasze rośliny przed okresem zimowym, aby całe i zdrowe przetrwały do następnej wiosny i cieszyły nas latem.
Zarówno w ogrodzie jak i wokół domu, na tarasie i balkonie mamy coraz więcej roślin kilkuletnich i zimozielonych. Są wśród nich iglaki jak cyprysiki, róże, rośliny egzotyczne. Hodujemy coraz częściej śródziemnomorskie palmy, drzewka oliwne, cytrusy. 
Wszystkie te rośliny wymagają ochrony przed niską temperaturą zwłaszcza nocnymi przymrozkami jakie mogą pojawić się już jesienią. Ochrony potrzebują też rośliny w donicach. Zimne, mroźne powietrze jest niebezpieczne dla korzeni. A suchy mroźny wiatr niszczy korony krzewów zimozielonych.
Do ochrony roślin przed zimą możemy wykorzystać wiele materiałów izolacyjnych zwłaszcza naturalny. Są wśród nich suche liście, słoma, trzcina, trociny, kora. Suche liście są najtańszym i najszybszym sposobem na zabezpieczenie roślin przed zimowych chłodem. Ale mają wady, nie przepuszczają powietrza, rośliny zimozielone mogą pod liśćmi gnić. W tym celu lepiej sprawdzi się słoma, bo przepuszcza powietrze. Od dawna są popularne słomiane chochoły, którymi okrywa się róże i inne kwitnące krzewy oraz drzewka owocowe. Bardziej praktyczne są maty ze słomy, ale i też maty z wikliny, trzciny, kory. Taką matę owija się wokół rośliny by stanowiła dobrą izolację. 
Pomocne są też worki z juty, które możemy naciągnąć na koronę krzewu lub na donicę. Naturalne włókna juty przepuszczają powietrze i wilgoć. Roślina pod taką osłoną na pewno nie uschnie. Obecnie worki z juty są ozdobne, mają ciekawą kolorystykę i wzory. Często są w komplecie z dekoracyjną taśmą, służącą do wiązania worka. Ciekawym i praktycznym rozwiązaniem są też ochronne kaptury z włókniny. Kaptury są dekoracyjne, mają ozdobne i modne printy. Zapobiegają pękaniu kory, zmniejszają parowanie i wysuszenie roślin. 
Bardzo duży wybór mat ochronnych, worków z juty i kapturów z włókniny możecie znaleźć na stronie https://www.sklepbatao.pl/ochrona-roslin-na-zime-cat-1.html. Są tam dostępne również osłony z juty na donice, które dodatkowo pełnią rolę dekoracyjną nawet i wewnątrz mieszkania np. w okresie świąt.

Ochronna mata na zimę ze słomy, o wielorakim przeznaczeniu. A do tego jest jednym 
najstarszych nam znanym materiałem izolacyjnym. 


Cztery różne naturalne maty: z paproci, mata z kory, z młodych pędów 
wrzosu i kokosowych włókien. 

Kolorowe, dekoracyjne worki jutowe.

Dekoracyjne, w stylu skandynawskim kaptury z włókniny.





Jutowe osłonki na donice.
 



Ciekawym rozwiązaniem jest też dysk z włókien kokosowych. Chroni przed mrozem i wyschnięciem korzeni, a latem chroni przed chwastami. Może służyć również jako 
podstawka izolacyjna pod donicę.

Foto 1-15 sklepbatao.pl/ochrona-roslin-na-zime

Za pomocą skutecznych, ochronnych mat, worków jutowych, kapturów z włókniny możemy zabezpieczyć nasze rośliny przed zimą w ogrodzie, na tarasie, balkonie. Będą bezpieczne i będą estetycznie i ciekawie się prezentowały. A wiosną na nowo będziemy się nimi cieszyć. Nawet słaba zima jest niekorzystna dla wielu roślin. Ja na pewno swojego iglaka na balkonie zabezpieczę. U ubiegłym roku tego nie zrobiłam jak należy i cyprysik mi przemarzł. 
Ciekawa jestem jak jest u was Moi Drodzy, czy zabezpieczacie rośliny w ogrodzie i na balkonach przed zimą ?



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanej drugiej połowy tygodnia:))


16 komentarzy:

  1. Dyski z włokiem muszę zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jeszcze trwa błogie lato i nie jestem gotowa na taki temat :)
    buziaki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. te słomiane snopki są świetne! :D nie dość że stylowe to i drzewka ochronią :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przy okazji fajnie to czasem wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawe inspiracje, ale ja na razie nie chcę jeszcze myśleć o jesieni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dyski kokosowe są ciekawe. Gdy nadejdą duże mrozy, ok. 20 to nic nie pomoże!

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobają mi się osłonki ze słomy. Stanowią ładną, naturalną ozdobę.
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda to naprawdę interesująco muszę przyznać, fajne są te osłonki na donice ze słomy oraz z materiału :) Może w tym roku kilak takich sobie sprawię na przetestowanie, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy jeszcze nie widziałem tak fajnych kapturów :) Naprawdę spoko!

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne pomysły Aniu:) Rośliny choć schowane, nadal stanowią ozdobę w tak fikuśnych osłonach:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Te worki ze zwierzętami są super.

    OdpowiedzUsuń
  12. Orientujesz się jakie preparaty są godne do ochrony roślin? Może jesteś w stanie mi coś polecić? Ja zastanawiam się nad produktem https://www.syngenta.pl/uprawy/zboza/tilt-turbo-575-ec Miałaś okazję go testować?

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie największym problemem zawsze były chwasty. Dlatego zaciekawił mnie artykuł na temat walki z chwastami w uprawach wiosennych: https://remar.pl/walka-z-chwastami-w-uprawach-wiosna-o-czym-warto-pamietac/ . Wam również polecam lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto przy takich roślinach zwracać uwagę na odpowiedni skład nawozów.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)