środa, 10 listopada 2021

Jesienne dekoracje i aranżacje część 2

 Witajcie :)

Początek listopada to czas kiedy warto u siebie w domu cieszyć się jesiennymi aranżacjami i dekoracjami. Do końca jesieni mamy półtora miesiąca, więc nie warto już myśleć o dekoracjach świątecznych i zimowych. Jest to trudne, bo już 3 listopada sklepy kuszą nas świątecznymi dekoracjami, a reklamy w mediach zachęcają do świątecznych zakupów. Dla mnie jest to zdecydowanie za wcześnie.

W dzisiejszym poście przygotowałam dla was kolejne jesienne dekoracje, którymi możecie ozdobić wasz dom, jeszcze tej jesieni. 

Jesień to długie wieczory, warto w tym okresie ozdobić swoje mieszkanie świecami. Dodadzą one klimatu i ciepła naszym wnętrzom. Oprócz świec ważne są wszelkiego rodzaju światełka, światełka led, girlandy, cotton balls. 

Jesień kojarzy nam się z jej darami czyli kolorowymi liśćmi, kasztanami, żołędziami, jarzębiną, szyszkami. Symbolem jesieni jest też dynia, która sprawdzi się nie tylko w czasie Halloween, ale przez całą jesień. Dynie mogą być prawdziwe, ale też szklane, porcelanowe, zrobione na szydełku, z filcu. Możemy nimi ozdobić cały dom. Jesień to ozdobne trawy, które warto wykorzystać w bukietach i w postaci wianków. Nie zapominajmy o wrzosach, suszonych hortensjach. W ogrodach pięknie prezentują się kolorowe chryzantemy, którymi możemy ozdobić balkony i tarasy.  

Wśród dekoracji jesiennych dominują girlandy i wianki. Girlandą możemy udekorować komodę, kominek, półkę na książki. Wianek zawiesimy na ścianie, na drzwiach wewnętrznych i zewnętrznych. Zarówno girlandy jak i wianki możemy wykonać z różnych materiałów. Najczęściej są to żywe gałązki, szyszki, ozdobne trawy, ale i też sztuczne kolorowe liście, filcowe dynie. Z filcu możemy wykonać całą girlandę np. w postaci jesiennych, leśnych motywów jak szyszki, żołędzie, grzybki. Girlandę i wianek warto dodatkowo podświetlić małymi światełkami led. Filcowe dekoracje również pięknie prezentują się wyeksponowane pod szklanym kloszem np. dynie, czy szyszki. Do jesiennych aranżacji wykorzystujmy wszelkiego rodzaju szklane klosze, wazony, ale i też druciane koszyki. 

Klimatyczny, jesienny kącik w korytarzu, czyli świece i dynie.

Jesienna aranżacja na taras lub ganek.

Jesienne wianki i girlandy.






Jesienne drzewko.

Filcowe dekoracje pod szkłem.


 Zdjęcia pochodzą ze strony www.lights4fun.co.uk.

Jesień jest klimatyczna i kolorowa, dlatego warto nią cieszyć się jak najdłużej. Wiadomo, że listopad nie jest tak piękny jak październik, że w listopadzie drzewa tracą kolorowe liście, ale możemy klimat jesieni stworzyć u siebie w domu. Otaczajmy się jesiennymi dekoracjami, ciepłymi kocami w jesiennej palecie kolorów i spędzajmy długie wieczory przy świecach z kubkiem gorącej, aromatycznej herbaty lub filiżanką gorącej czekolady.

Ja bardzo lubię jesienne dekoracje, a wy moi drodzy też je lubicie?


Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


20 komentarzy:

  1. Ja to kocham jesień, także i jesienne dekoracje. Przecież one taki przytulny klimat oddają. Ostatnio zbierałam liście i też je mam w pokoju, bardzo lubię jesienne barwy. :) Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne dekoracje. Podpowiedziałaś mi że wianki mogą być jesienne a nie tylko świąteczne :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wianki są piękne o każdej porze roku.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawe pomysły. Takie dekoracje to idealna metoda na to, aby polubić jesień.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne dekoracje! :) Idealnie będą się komponować z jesienną aurą za oknem i rozgrzeją oraz ocieplą wnętrze

    OdpowiedzUsuń
  5. Do niedawna jeszcze nie dekorowałam mieszkania zgodnie z porami roku. Od tego roku jednak zaczełam. I to włąsnie jesienią. Dynie obrodziły mi pięknie w ogrodzie, tak wiec postanowiłam nimi ozdobić wnętrze domu oraz wejście. Listopad jest dość ponurym miesiącem, jednak takie dekoracje są w stanie znacznie go rozjaśnić.

    Od siebie dorzucę jeszcze jedno miejsce, w którym możńa szukać inspiracji wnętrzarskich:
    https://www.mebletkaniny.pl/pufy-do-sypialni-cat-380


    W sklepie w dobrej cenie mozna zamówić meble i tapicerowane dodatki, takie jak wygodne pufy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja to bardzo często inspiruję się różnymi informacjami, jeśli chodzi o dekoracje domu, czy np. dbanie o ogród. Wcześniej nie spodziewałam się nawet, że jest tyle różnych poradników online. No, ale nie ukrywam, że jest to dla mnie bardzo wygodne rozwiązanie, bo bez wychodzenia z domu czerpiemy informacje.

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne są te roślinne dekoracje, zarówno te z prawdziwych roślin, jak i te filcowe :) ja teraz zmieniam jesienne dekoracje i wymieniam na te mikołajkowe :) będzie nowa aranżacja okna i stołu, a także niespodzianki dla domowników :)

    OdpowiedzUsuń
  8. My praktycznie cały remont zrobiliśmy sami z pomocą obu tatów. Meble przerabiamy, prgemolwywujemy, kupujemy z drugiej ręki. Mamy kilka perełek typu 100letnia skrzynia podróżna , która służy jako szafka pod tv. Obrazy malowane przeze mnie albo moja teściowa, cała masę roślin i naszych zdjęć oraz dużo książek.

    Meble mam dobrej jakości, sporo mebli mam drewnianych:
    https://www.luxuryproducts.pl/antyczne-komody.html

    Od siebie polecam ten sklep.

    Można znaleźć tutaj dobrej jakości meble wykonane z prawdziewego drewna. Na lata.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepiękne inspiracje, w szczególności do nowych domów.

    OdpowiedzUsuń
  10. też lubię różne świeczki, latarnie i tym podobnie, nie tylko w okresie jesienno-zimowym :) teraz stawiam na stole różne figurki+wieniec na środku, ozdabiam tanie karnisze świątecznymi girlandami, a na oknach daję sztuczny śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W moim domu ozdoby są na każdym kroku, ponieważ bardzo mi się podobają i dają fajny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis. Ciekawe inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  13. ja ostatnimi czasy jako dekoracje wykorzystuję różne kompozycje balonowe :D są w końcu foliowe i gumowe, pastelowe i metalizowane, nawet takie świecące! można je zbijać w bukiety, przywieszać do różnych rzeczy, a jak się znudzą to szybko się je demontuje i nie ma problemu z przechowywaniem jak innych dekoracji ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Te dekoracje stwarzają niezwykły klimat w pomieszczeniach. Niesamowicie wartościowy wpis.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesień zbliża się wielkimi krokami więc te dekoracje są bardzo inspirujące

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)