czwartek, 17 lutego 2022

Inspirujący Błękit, kolorem roku według Dulux

 Witajcie :)

Nie tylko Instytut Pantone wybiera dla nas kolor roku, który ma dominować przez najbliższe 12 miesięcy w naszych wnętrzach, modzie, designie, sztuce.

Marka Dulux znana nam doskonale z profesjonalnych farb, co roku wybiera kolor, który ma dominować w naszych wnętrzach. Eksperci Dulux, czyli Globalne Centrum Estetyczne AkzoNobel na podstawie społecznych trendów dokonują wyboru koloru roku. W ubiegłym roku był to tranquli dawn, czyli miętowa szarość, która została z nami na dłużej i dobrze się ma. Jest często wybierana na kolor ścian w nowoczesnych i boho wnętrzach. Najczęściej zestawia się ją z ciemną zielenią. 

W tym roku kolorem roku marki Dulux został kolor bright skies, otwarte niebo, inspirujący błękit. To powiew świeżego powietrza, nowej energii do naszych wnętrz. Odzwierciedla bezkresne niebo, nową przestrzeń, nowy początek. Ma w sobie pozytywną energię, jest blisko natury. Jest subtelny i delikatny, pasuje do wielu mocniejszych i stonowanych kolorów. Inspirujący błękit idealnie odnajdzie we wnętrzach nowoczesnych, skandynawskich, boho, ale i też w stylu vintage i art deco, w sielskich i miejskich aranżacjach. 

Eksperci Dulux wokół koloru roku wybrali cztery palety kolorów towarzyszących, które sprawdzą się w takich wnętrzach jak otwarte przestrzenie, czyli salon i kuchnia, strefa relaksu, czyli sypialnia, biuro i pracownia. 

Inspirujący błękit pasuje do każdego pomieszczenia. Z tonowanymi, jasnymi kolorami jak biel, beże, szarości stworzy wspaniałe tło do aranżacji salonu otwartego na kuchnię. Podobną paletę kolorów możemy użyć w strefie relaksu dodając więcej zieleni. Inspirujący błękit pięknie współgra z naturalną paletą barw. W biurze warto zestawić błękit z żywą, wesoła paletą kolorów jak odcień żółtego i pomarańczy. W nowoczesnych biurach często zestawia się kontrastujące odcienie, aby stworzyć wyraźne strefy w jednej dużej, biurowej przestrzeni.

Kolor inspirujący błękit to nie tylko kolor ścian, czy budynków, ale stał się on też inspiracją dla projektantów mebli, tekstyliów, dodatków.

Inspirujący Błękit kolorem naszych wnętrz według Dulux.



W przestrzeni biurowej i pracowni.



Zdjęcia 1-7 są ze strony duluxprofessional.pl i 
dulux.co.uk/en.

Inspirujący błękit w meblach i tekstyliach.




Zdjęcia pochodzą ze strony 8-10 
sweetpeaandwillow.com, 11-12 evieandskye.com.

Kolor bright skies, inspirujący błękit to powrót do tego co lubimy. Jasny, przyjemny błękit jest kolorem pasującym do każdego wnętrza. Sprawdzi się w salonie, kuchni, ale i też w pokoju dziecięcym. Dla mnie to idealny kolor ścian, bo osobiście bardzo lubię niebieską paletę kolorów. Niebieski kolor w różnych odcieniach dominuje w moim mieszkaniu.
 
Ciekawa jestem co sądzicie o wyborze Dulux na kolor roku 2022?


Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)

       

13 komentarzy:

  1. Ten odcień błękitu jest piękny, chociaż do mojego wnętrza by raczej nie pasował. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładny delikatny kolor:-) Królował dawniej w pokoju mojego synka.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Błękit stwarza poczucie, świeżości, czystości. Ładny to kolor ale dla mnie to za chłodny żeby królował na ścianach. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogólnie nad urządzeniem wnętrz dobrze jest się zastanowić. Może to tylko mnie przeraża ta ilość okiem i do tego okien narożnych, wydaje mi się że będą ciężkie w utrzymaniu czystości i bardziej kosztowne czy ewentualnych karniszach, zasłonach, roletach, nie mówiąc już o rolecie zewnętrznej. U siebie mam podobny układ salonu jadalni i kuchni i w słoneczne dni zawsze mam rolety ściągnięte do połowy, bo strzanie się w domu nagrzewa.
    Druga sprawa to drzwi do łazienki, ja osobiście bym je zrobiła z poziomu korytarza, a nie wiatrołapu, bo wiadomo że tam może być chłodniej i zimą może to być mniej przyejmne.
    Jeśli chodzi o meble, to ja już z doświadczenia wiem, że najlepiej zamawiać meble na wymiar które są na lata, tam możesz sobie wybrać przeróżne wzory i kolory, ale fajnie wygląda biel z drewnem, ale biel w macie, mniej palców widać ;)
    Samych inspiracji wnętrzarskich polecam poszukać tutaj:
    https://www.luxuryproducts.pl/stoliki-kawowe-do-salonu.html

    Możecie przejrzeć sobie popularne w ostatnich latach wzornictwo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami lepiej jest zerknąć sobie do mniejszego sklepu. Niż szukać w dużych sieciówkach, które niekoniecznie mogą mieć takie dobre ceny. Poza tym mam wrażenie, ze w mniejszych sklepach mozna dostać o wiele ciekawsze meble.

    Od siebie polecam to miejsce:
    https://meblearkadius.pl/naroznik-z-lezanka/


    Zamawiałam tam narożnik z leżanką do swojego salonu i jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że bardzo ciekawy kolor. Mam go w łazience i to bardzo podobny odcień. Kolor ten wprowadza do wnętrza powiew świeżości, a dzięki odpowiednim dodatkom, meblom i dekoracjom można uzyskać stylowe i komfortowe wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super inspiracje! Jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa kolorystyka, super wpis

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zaskoczona wspaniałym efektem z wykorzystaniem tej farby.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)