wtorek, 8 lutego 2022

Meble o zaokrąglonych krawędziach, obłe i kokonowe kształty. Trend 2022

 Witajcie :)

Dziś wracam na blogu do trendów na najbliższe miesiące. Meble, zwłaszcza tapicerowane, wypoczynkowe co pewien czas się zmieniają w swoim stylu i formie. Nie znaczy to wcale, że co roku musimy zmieniać meble. Ale warto znać nowinki z tej dziedziny, aby się zainspirować, gdy chcemy coś zmienić w naszych wnętrzach. Trendy meblarskie zostają z nami na dłużej, nie tylko na jeden rok. Jedne się przyjmą i są popularne przez lata, a drugie znikną znacznie szybciej.

Już od dłuższego czasu możemy zaobserwować powrót eleganckich w swojej formie mebli welurowych inspirowanych latami 50. Welur dominuje jako tkanina tapicerska od kilku sezonów, obok niej w ubiegłym roku pojawiła się bukla zwana pod nazwą boucle, bucle tzw. "poskręcany baranek". Bukla najczęściej jest wykonana z wełny, poliestru. Wraz z meblami welurowymi pojawiły się intensywne kolory, często inspirowane latami 60-70. Szarą kanapę powoli wyparły granat, ciemna zieleń, ale też musztardowy żółty, bordo. Popularne są też pastele jak pudrowy róż, czy subtelny błękit. Na trendy wśród mebli tapicerowanych mocny wpływ ma moda na styl art deco, vintage. 

Obecnie bardzo popularny mebel to fotel muszla, z charakterystycznym oparciem w kształcie morskiej muszli. Jego przeszycia nawiązują do wypukłości muszli. Opływowy kształt mebla wprowadza hormonie do naszego wnętrza. Fotel osadzony jest na smukłych metalowych lub drewnianych nóżkach, co dodaje mu lekkości. Tapicerka mebla wykonana jest najczęściej z weluru.

Zaokrąglone kształty, obłe formy to ukłon w kierunku retro. Styl vintage to jeden z czołowych kierunków wnętrzarskich jakie mają dominować w tym roku. Zaokrąglone meble, obłe kształty, kokonowe formy dają nam poczucie bezpieczeństwa, harmonii, spokoju. Tworzą przytulną atmosferę w naszym domu. A tego potrzebujemy po tak ciężkich dwóch latach z epidemią. Obłe kształty najbardziej sprawdzają się wśród mebli tapicerowanych jak sofa, fotel, pufa, siedzisko, krzesła. Wśród mebli drewnianych najłatwiej sprawdzą się zaokrąglone stoliki, stoły. Liczą się też detale, jak dekoracyjne, łukowane rzeźbienia na komodzie, okrągłe gałki, zaokrąglone nogi mebla. Nie zapominajmy też o dodatkach jak okrągłe misy, wazony, lustra, doniczki. 

Popularny fotel muszla, w modnej kolorystyce.
Obłe kształty, kokonowe formy mebli tapicerowanych.





Motyw muszli możemy również znaleźć w wezgłowiu łóżka.


Zaokrąglone kształty to nie tylko meble tapicerowane.


Zdjęcia pochodzą ze strony 1-9 sweetpeaandwillow.com, 10-12 audenza.com.

Meble tapicerowane, meble z drewna, metalu i dodatki o zaokrąglonych kształtach pasują nie tylko do stylu vintage, art deco, glamour. Doskonale sprawdzają się w nowoczesnych aranżacjach, w stylu boho. Mogą być ozdobą skandynawskiej, industrialnej aranżacji.
 
Osobiście bardzo podobają mi się zaokrąglone kształty, zwłaszcza u foteli i krzeseł. 
Ciekawa jestem co wy sądzicie o meblach o zaokrąglonych krawędziach i kokonowych kształtach?


Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


12 komentarzy:

  1. Wszystkie te meble sa bardzo piekne

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo podobają mi się takie meble, zwłaszcza te pierwsze fotele albo łóżka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam takie meble w nowych projektach. Niekoniecznie jestem przekonana do szafek, ale fotele mi się podobają. Zamierzałam zmienić krzesła przy stole na tapicerowane i zastanowie się nad powyższymi. Nie jestem natomiast przekonana do półokrągłych wnęk na drzwi. Moim zdaniem jest to jedynie chwilowa moda, a z tego elementu trudniej jest zrezygnować niż w przypadku mebli czy innych domowych dodatków.

    Polecam przejrzeć sobie meble łazienkowe w sklepie Leroy Merlin. Widziałam ostatnio podobne kształty (zarowno w przypadku mebli jak i innych dodatków).

    No i cieszy mnie również wracająca do łask kolorystyka. Już dość miałam nudnej bieli i szarości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem zwolenniczką mebli zaokrąglonych. Sprawiają wrażenie bardziej przytulnych.Do tego welurowe obicie i już tylko siedzieć i wypoczywać :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzą mi się z zachowaniem porządku i harmonii. Ten miodowy "narożnik" wygląda bardzo ciekawie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję dr Ellen za przysługę, którą mi wyświadczyłeś. Jestem bardzo podekscytowany, ponieważ mój najemca w końcu spłacił mój dwuletni czynsz. zapłacił pieniądze, a teraz nie ma go w moim domu. Bez ciebie nie byłbym w stanie wyciągnąć od niego pieniędzy. Postawiłem go przed sądem, ale dali mu mnóstwo czasu na spłatę długu, ale dziękuję za to, że spłaciłeś go w mgnieniu oka. Obiecuję, że będę nadal zeznawał online i wszędzie o twojej potężnej pracy. Jeśli masz którykolwiek z poniższych problemów, skontaktuj się z dr Ellen przez WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com
    1) niewierność
    2) dłużnicy uporczywi
    3) wytrwali najemcy
    4) nieterminowa spłata kredytu
    5) narkomania
    6) słaba sprawność seksualna
    7) powtarzająca się aborcja
    8) niepłodność
    9) Awans w pracy
    10) magiczny pierścień
    11) Rozwód
    12) Odzyskaj swojego byłego
    13) Przełam obsesję
    14) Wróć do zaklęcia nadawcy
    15) Czary ochronne
    16) Szczęśliwy urok
    17) Zaklęcia wygrywające na loterii
    18) gejowskie zaklęcia miłosne
    19) Lesbijskie zaklęcia miłosne Bez względu na to, jakie masz problemy, dr Ellen ci pomoże.
    WhatsApp: +2348106541486
    E-mail: ellenspellcaster@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe fotele. U nas w domu, w pokoju córki jest właśnie taki fotel muszelka. Jest bardzo wygodny. Zamawialiśmy od producenta mebli tapicerowanych. Jest dobrze wykonany, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie dodatki są bardzo modne obecnie. Ciekawy i inspirujący wpis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Te meble prezentują się niesamowicie i warto o takich pomyśleć.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)