poniedziałek, 7 listopada 2022

Mazurro, polska kawa we włoskim stylu

 Witajcie :)

Nazwa kawa pochodzi od etiopskiego miasta Kaffa lub od arabskiego słowa kahwa. Najbardziej znana jest pod włoską nazwą caffeHistoria kawy jest bogata jak sam jej aromat i smak. W Europie pojawiła się w XVI wieku, a pochodzi z Etiopii. Owoce kawy były spożywane w Etiopii już w pierwszym tysiącleciu p.n.e. Gotowano je z masłem i solą. W Polsce kawa zagościła w 1683 roku po bitwie pod Wiedniem, a podawana była po turecku. Jednym z pierwszych miłośników kawy w Polsce był król Jan III Sobieski. Pierwszym miastem, które pokochało kawę był Gdańsk, to w nim powstały pierwsze kawiarnie. Na początku nowy napój był elitarny, dopiero w XVIII wieku stał się bardziej dostępny. O kawie w Polsce rozpisywały się popularne gazety i znani pisarze i poeci. 

Dzisiaj sobie nie obrażamy, aby zabrakło nam kawy w domu. Wielu z nas rozpoczyna dzień z kubkiem pysznej, aromatycznej kawy najlepiej z włoskiej, tradycyjnej palarni. Włosi od lat są ekspertami w tworzeniu aromatycznej kawy. Jednak my Polacy też możemy się pochwalić dobrą kawą jak kawa Mazurro. 

Mazurro to polski producent kawy we włoskim stylu, z wyselekcjonowanych, starannie wybranych, wysokiej jakości ziaren, pochodzących z różnych regionów świata. Kawy Mazurro to efekt długich poszukiwań idealnej kawy, jakiej nie było jeszcze na naszym rynku. Powstały dzięki dalekim podróżom na plantacje, spotkaniom ze specjalistami i pasjonatami kawy. 
Mieszanki Mazurro są dedykowane koneserom trunku, jak i każdemu, kto lubi napić się dobrej kawy. Są one dostępne na stronie sklep.mazurro.com. Możemy tam zaleźć kawy mielone i ziarniste, o różnej pojemności. 
Wśród kaw warto wymienić Mazzuro Gold, kawę 100 % Arabicę, średnio intensywną 6/10, o słodkawym posmaku miodu gryczanego, toffi i kandyzowanych owoców, o aromacie przypraw korzennych, orzechów. Kawa Mazurro Blue Marino, to kawa 85% Arabica i 15% Robusta, słodka o smaku mlecznej czekolady, z lekką nutą owocową, o intensywności 8/10. W jej aromacie wyczuwa się karmel i piernik. Mazurro Espresso to kawa 70 % Arabica i 30% Robusta, jest intensywna 10/10, wyrazista, wytrawna, pobudza do działania, o smaku gorzkiej czekolady, drzewa cedrowego, melasy.

Kawa to główne źródło kofeiny i zarazem najpopularniejszy napój i używka w jednym jaki jest spożywany na świecie. 

Kawy polskiego producenta Mazurro we włoskim stylu, o trzech wyjątkowych smakach.





Osobiście bardzo lubię kawę, pobudza mnie do działania i piję ją każdego dnia. W ciąży bardzo mi jej brakowało, a teraz nadrabiam :). Mam ulubiony kubek do kawy z napisem Na dzień dobry zawsze kawa, który dostałam od męża. Bardzo jestem ciekawa kaw Mazurro i z przyjemnością napiję się Mazurro Gold.
 
Ciekawa jestem czy słyszeliście o kawach Mazurro i która wam przypadłaby najlepiej do gustu ?


Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


8 komentarzy:

  1. Jestem fanką kawy, a szczególnie włoskiej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię kawę, nie piję jej dużo, bo jedną dziennie, ale zawsze celebruję tę chwilę :) Tej polecanej przez Ciebie nie znam, to dla mnie nowość :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam, ale dobrej kawy nigdy sobie nie odmowię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam tej kawy. Ale chętnie spróbuję, bo jestem wielką fanką świeżo parzonej aromatycznej kawy. W ostatnim czasie wybieram wersje z większą zawartością kofeiny, mocniejsze. Tak po prostu działa na mnie jesień oraz zima.

    Duże znaczenie będzie miała jednak sposób przyrządzenia kawy - lubię kawę z ekspresu automatycznego.

    Jeśli chcielibyście zakupić dobrej klasy ekspres ciśnieniowy do firmy polecam zerknąć sobie do Tchibo Coffee Service Firma dostarcza ekspresy do biur jak również lokali gastronomicznych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Udało mi się ja znaleźć w supermarkecie, ale tylko online. Był duży wybór artykułów spożywczych. Na szczęście dostawa była szybka i nie musiałam długo czekać aby spróbować tej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. mi najbardziej smakują kawy ziarniste aromatyzowane np. czekoladowe, marcepanowe, czy kokosowe. dzięki temu nadal cieszymy się pobudzającym działaniem kawy, ale jednak mamy też słodszy aromat, więc to też dobra opcja na diecie kiedy nie jadamy słodkości ;) kawusia z ekspresu jak i zmielona i zaparzona w szklane to zawsze dobra rzecz z rana :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)