sobota, 14 lipca 2018

Letnia dekoracja okna, w roli głównej firanki

Witajcie :)

Lato to czas kiedy nasze okna tak jaki i nasze wnętrza stają się bardziej subtelne, lekkie, zwiewne, sielskie, po prostu letnie.
Do ich dekoracji warto użyć ponadczasowe i uniwersalne firanki.
Firanki możemy dobrać do każdego stylu i do każdego wnętrza. Zarówno do klasycznych, rustykalnych, retro wnętrz jak i do wnętrz nowoczesnych, skandynawskich czy modern.
Wybieramy najczęściej białe i kremowe firanki, ale możemy również zdecydować się na szarości, zieleń czy błękit.
Do wnętrza nowoczesnego, w stylu scandi wybierzemy firanki gładkie, długie, subtelne i zwiewne, najlepiej z organzy, woalu czy tiulu. Sprawdzą się białe lub w kolorze. Organza zwana też organtyną jest elegancką i efektowną tkaniną. Jest prawie przezroczysta i błyszcząca. Miękko się układa. Może być gładka, ale też i ozdobiona haftem czy delikatnym, drukowanym wzorem. Woal jest podobny do organzy, ale mniej przezroczysty. Doskonale nadaje się do wszelkich drapowań i upięć. Najdelikatniejszy jest tiul, który może być bawełniany i w droższej, jedwabnej wersji.
Do wnętrza klasycznego, rustykalnego, retro czy boho możemy dobrać firanki z pięknym kwiatowym wzorem, najlepiej żakardowe. Żakard jest grubszy i mocniejszy niż organza czy woal. Tym samym zapewnia więcej prywatność zwłaszcza w mieszkaniu na parterze, na pierwszym piętrze czy w domu jednorodzinnym. 
Firanki pasują do każdego wnętrza. Długie wybieramy najczęściej do salonu i sypialni, krótkie do kuchni.
Najokazalej prezentują się w salonie jako dekoracja dużych okien, często balkonowych. Dodają eleganci i szyku całemu wnętrzu. W sypialni zapewniają prywatność i ocieplają całe wnętrze, tworząc przytulną atmosferę. Sielską, domową atmosferę tworzą firanki żakardowe w kuchni zwłaszcza w klimacie retro.
Duży wybór firan z wysokiej jakości materiałów znajdziecie na stronie strefafiran.pl. Są tam dostępne firanki z gipiurą, z woalu czy na metry. Mogą być białe, kolorowe, gładkie, wzorzyste czy haftowane. Dostępne są w różnych rozmiarach do każdego okna i wnętrza.

Sypialnia to wnętrze w którym przydają się firanki przez cały rok zwłaszcza długie, 
proste i gładkie.

 Foto 1-2 mydomaine.co.uk


Wszelkie udrapowania i upięcia sprawdzą się w salonie. 

  Foto 3-5 strefafiran.pl




Proste, zwiewne, miękko układające się firanki pasują nie tylko do nowoczesnych wnętrz, 
ale i też do klasyki, stylu retro czy rustykalnego.

 Foto 9-10 ninahendrick.com



Firanki żakardowe w kwiatowe, roślinne wzory, dodają sielskiego, romantycznego 
klimatu każdemu wnętrzu. Mogą być dekoracją salonu, kuchni czy pracowni.


 Foto 11-15 vermontcountrystore.com


Foto 16-17 homebnc.com

    Firanki są ponadczasowe. Mogą być jedyną ozdobą okna lub tworzyć duet z zasłonami czy roletami. Wszystko zależy od naszych upodobań i potrzeb. 
Gdy chcemy aranżacyjnie wykorzystać parapet do wyeksponowania kwiatów i innych ozdób to wtedy wystarczy udrapować lub podpiąć firanki. 
Firanki też mogą ukryć grzejnik, którego nie chcemy eksponować. 
Ja firanki u siebie mam i zdecydowanie wole je od zasłon :).
Ciekawa jestem jak jest u was, czy macie firanki w oknach ?



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanej niedzieli i nowego tygodnia :))


27 komentarzy:

  1. Marzą mi się wysokie okna *.*

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieszkam na parterze więc bez firanki muszą być. ale nawet jak bym mieszkała wyżej też bym je miała. Bez nich mieszkanie jest takie puste ... i mniej przytulnie.

    Nie mam długich firanek, tak za parapet. Lubię firanki z delikatnym wzorem :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wyobrażam sobie okien bez firanek. Na jednej z twoich propozycji znal zły się moje firanki.
    Pozdrawiam:0

    OdpowiedzUsuń
  4. Firanki dodają romantyczności, lekkości i na pewno dużo uroku.
    Piękne propozycje wybrałaś Aniu.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem zwolenniczką firan, często kojarzą mi się z kiczem, choć te na zdjęciach są piękne. Lubię ewentualnie coś po bokach, jakieś zasłonki czy panele a okna zasłaniam roletami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam białe, proste i gładkie firanki.
    Są piękne i do tego tak romantycznie się prezentują <3
    Pozdrawiam. Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawie to wygląda! Był czas, że aranżując wnętrza rezygnowało się z firanek na rzecz samych rolet, jedna wydaje mi się, że nadają one wnętrzu takiego domowego charakteru. Przytulności. Ja jestem zdecydowaną fanką prostych, delikatnych, lejących się firan! Bez przepychu i zbędnego nadęcia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam firanki, mam i będę miała. Nawet mam firankę zmieniającą barwy, ale wtedy pokój pięknie wygląda. :)) Firanki dodają uroku wnętrzom. Zdjęcia z tego postu bardzo mi się podobają. :) Pozdrawiam serdecznie. :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem fanką firanek. Ominął mnie ten okres, gdy to rolety wzięły górę. I dobrze, bo widzę, że teraz znowu firanki wróciły do łask :-) W salonie klasyczne długie białe, w sypialni w odcieniu fioletu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też niestety nie lubię u siebie firanek, ale moja narzeczona wręcz uwielbia :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepsze są takie jak mgiełka albo te ostatnie koronkowe <3

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja się przyznam, że bardzo mi się nie podobają nowoczesne inspiracje polskich producentów firan. Nie wiem co z nimi jest nie tak, ale pachną sztucznością i kiepską dekoracją. Zdecydowanie jestem za prostymi inspiracjami okien (często zagranicznymi). Ostatnio przekonałam się także do ikeowskich długich zdobionych firan. Ale im mniej się dzieje w oknie tym lepiej. We wnętrzu ma być harmonia oraz dużo dawka światła z zewnątrz - najlepiej jeszcze piękny widok za oknem, a takie gęste zasłaniania się w oknie wszystko niszczy. Mam nadzieję, że nie obrazisz się za mój komentarz... Myślę też że to dłuższy temat :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem najlepszą ozdobą okna są ładne zasłony lub rolety. Osobiście uwielbiam drewniane, bo nadają dużo ciepła pomieszczeniu, w którym je zamontowaliśmy. Oczywiście musimy tez zobaczyć czy będzie się to zgrywać z resztą wystroju mieszkania lub domu.

    OdpowiedzUsuń
  14. Naprawdę masz piękny dom. Ja mam okna odsłonięte bo nie lubie firanek

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne firanki to idealna ozdoba każdego okna, dlatego trzeba szukać czegoś odpowiedniego. Wiem o czym mówię, ponieważ posiada sklep z firankami i pościelami. Zawsze towar kupuję w sprawdzonych hurtowniach i teraz będę podejmowała współpracę z https://obrusy24.eu/firanki.html bo mają firanki, które podobają się moim klientom.

    OdpowiedzUsuń
  16. Koniecznie latem w oknie muszą być rolety, aby chociaż troszkę osłonić się przed słońcem, bo czasem, gdy wpada, to jest naprawdę gorąco. Ostatnio rozglądałam się za odpowiednimi roletami do mojego domu. Ostatecznie zdecydowałam się na ofertę firmy https://agatarolety.pl/ i mogę polecić ich również wam. Tam znalazłam szeroki wybór świetnie się prezentujących rolet, które nie kosztują fortuny. Wy też na pewno znajdziecie tam coś dla siebie. Sprawdźcie!

    OdpowiedzUsuń
  17. miło się czyta te wpisy!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie umiem rezygnować z firan, mam nowoczesne wnętrze ale same zasłony to dla mnie za mało. Dlatego mam też piękne firany, bez wzorów gładkie. Są idealne. Ubogacają moje solidne okna pcv kraków. Cieszę się, że właśnie w tym sklepie zamówiłam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja natomiast zastanawiam sie nad wyborem okien dachowych i wszelkich akcesoriów do nich. Zależy mi oczywiście na jak najlepszej jakości i wiele osób poleca producenta https://dakea.pl/produkty/akcesoria-montazowe/ . Czy ktoś może korzystał?

    OdpowiedzUsuń
  20. Wystrój okien w taki sposób bardzo przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dbałość o odpowiednią aranżację okna dodaje wnętrzu uroku. Super inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo mi się podobają długie firanki. Planuję założyć takie z woalu w salonie. Uważam, że wyglądają bardzo elegancko.

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie akurat bardzo podobają mi się różnego rodzaju rolety i cały czas zastanawiam się nad tym, co będzie najbardziej odpowiednie. Wydaje mi się, że na stronie wielu producentów można znaleźć cudowne rolety dzień i noc albo rolety zewnętrzne. Wiem, że to teraz najpopularniejsze rodzaje rolet i przyznam, że bardzo mi się podobają, bo są funkcjonalne. Coraz częściej można zauważyć je w wielu domach. Co do konkretnych firm, to ofertę sprawdzić można na stronie http://zloterolety.pl/ .

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo mi się podobają te propozycje

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)