wtorek, 8 maja 2018

Nietrafione zakupy i ich zwrot bez wychodzenia z domu

Witajcie :)

Dzisiaj typowo poradnikowy i praktyczny post, który dotyczy większości z nas. 
Zakupy w internecie to znak naszych czasu. Konsumpcjonizm i internet idą w parze. Kupujemy coraz chętniej, częściej i więcej produktów w e-sklepach, praktycznie z każdej branży. Najczęściej są to towary z branży elektronicznej, ale i też książki, ubrania, kosmetyki, tekstylia, wyposażenie domu, sprzęt sportowy. Na Boże Narodzenie Polacy kupują więcej prezentów w e-sklepach niż stacjonarnych. Ja zdecydowanie należę do takich osób :).
 Zakupy w internecie mają swoje zalety. Pozwalają nam zaoszczędzić czas, możemy je dokonywać o każdej porze dnia, bez wychodzenia z domu. W e-sklepach jest też więcej promocji, mamy dostęp do większej ilości produktów i produktów "mniej dostępnych". Zakupy w internecie są wygodne dla każdego z nas, a zwłaszcza dla osób zapracowanych, czy mieszkających w małych miejscowościach. 
Jednak nie zawsze taki e-zakup jest trafiony. Wtedy warto zwrócić lub wymienić zakupiony towar. Zwrot możemy zrobić bezpośrednio do sklepu, gdzie kupiliśmy dany produkt. Jest to jednak dla nas pewien kłopot, bo musimy przygotować paczkę do zwrotu i wysłać ją z Poczty Polskiej na adres sklepu. Nie każdy z nas ma na to czas i często rezygnujemy ze zwrotu towaru. 
Jest jednak łatwiejszy i przyjemniejszy sposób na zwrot nietrafionych zakupów, a mianowicie zwrot bez wychodzenia z domu na pocztę. Taką usługę świadczy platforma zwracam.pl. Z jej pomocą możemy szybko wypełnić odpowiednie dokumenty, zamówić kuriera po odbiór paczki do naszego domu lub zakładu pracy. Gdy nie znamy się na przepisach dotyczących zwrotu towaru to na platformie zwracam.pl dowiemy się wszystkich niezbędnych informacji. Wystarczy wpisać datę zakupionego towaru, a system serwisu poda nam ile zostało nam czasu na odstąpienie od umowy zakupu i ile mamy czasu na odesłanie paczki. Formularz zwrotu towaru na stronie serwisu wypełnimy szybko i łatwo, wystarczy go potem wydrukować i dołączyć do paczki. Możemy zamówić kuriera po odbiór paczki lub nadać paczkę ze 150 stacjonarnych punktów należących do platformy. Są to punkty epaka.pl lub wybrane punkty Poczty Polskiej. Platforma ma długie doświadczenie w branży kurierskiej w ramach prowadzenia usługi wysyłkowej epaka.pl, a teraz rozszerzyła swoją działalność na zwroty towarów, czyli serwis zwracam.pl.

Zwrot zakupionego towaru przez internet wcale nie musi stwarzać nam problemu.



 Foto 1-3 zwracam.pl


 Foto 4-5 google.pl/zwracam

Najczęściej zwracamy ubrania i buty. Aż 29 % wszystkich zwrotów towaru to odzież.


Foto 6-8 google.pl/clothes

Sprzęt elektroniczny to aż 21,2 % wszystkich zwrotów zakupionego towaru.




 Foto 9-11 google.pl/electronics

Kosmetyki to 12,5 % zwrotów.

Foto 12-13 google.pl/cosmetics


 Najmniej zwracamy książki bo tylko ok. 4 %.

Foto 15-16 google.pl/books

W bazie zwracam.pl jest ponad 1000 sklepów oraz są sprzedawcy z Allegro do których możemy zwrócić zakupiony towar. Baza wciąż się powiększa, więc na pewno znajdziemy w niej sklep, w którym dokonaliśmy zakupu. Taka usługa pozwala zaoszczędzić nam czas, do tego jest ława w obsłudze i komfortowa. Nie musimy poirytowani stać w kolejce na poczcie z przesyłką. Kurier dostosuje się do nas i odbierze paczkę z naszego domu lub pracy. 
Ciekawa jestem co sądzicie o takiej usłudze i czy często robicie zwroty do sklepów internetowych ?



Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanego tygodnia :))


21 komentarzy:

  1. Świetny post Aniu, warto skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super post, nie miałam pojęcia o takiej stronie. Dzięki Tobie już wiem. Nie robię często zakupów przez neta, ogólnie nie lubię robić zakupów. hehehehehe No ale czasami trzeba, to taka strona, jaką podałaś się przyda. :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiedziałam ze taka platforma istnieje, bardzo fajny post.Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
  4. O super, dobrze wiedzieć, pozdrawiam serdecznie Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nienawidzę chodzić po sklepach, strasznie mnie to męczy. Zakupy internetowe są więc dla mnie zbawienne, ze zwrotami zwykle nie ma żadnych problemów więc dla mnie do rozwiązanie idealne. Dzięki za fajny artykuł na ten temat. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz to ja bym potrzebowała zwrócić panele, które są już położone na podłogach. Dziwna sprawa, ale w toku. Zobaczymy jak się skończy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny artykuł. Do tej pory nie natrafiłam na tą stronę. Z pewnością się przyda. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za takimi sprawami, bo koszt przesyłki musze pokrywać sama i kilka razy sparzyłam się na zwrocie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja żadko zwracam raczej staram się 100 razy obejrzec i przemysleć zakup :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdarza mi się coś zwracać, a o tej usłudze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znałam tego sposobu. Dziękuję. Warto zapamiętać na przyszłość

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami zdarzają się takie sytuacje, że faktycznie nasze zakupy są nietrafione. Jeszcze lepiej jest dla nas gdy płacimy przy wykorzystaniu systemów online https://www.cashbill.pl/ ponieważ wtedy mamy pewność, że nasza transakcja na pewno była bezpieczna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Interesujące rozwiązanie. Ja zdecydowanie bardziej wolę kupować stacjonarnie, ale czasem jak nie mogę czegoś znaleźć to zamawiam przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  14. Oczywiście zakupy w sklepach internetowych są dobre i wygodne bo możemy je zrobić praktycznie z każdego miejsca. Ja posiadam również swój sklep www i muszę powiedzieć, że dobrze się rozwija. Dlatego również zdecydowałem się przeczytać porady https://www.sendit.pl/blog/jak-przygotowac-sie-do-zalozenia-sklepu-internetowego-5-praktycznych-porad które okazały się bardzo trafione.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tego typu usługa jest niebywale korzystna dla każdej ze stron! Oczywiście przed zakupem należy we własnym interesie dowiedzieć się czy jest możliwość zwrotu, w jakim czasie i jakie koszty musimy pomieść, chociaż nawet w przypadku transakcji zagranicznych, przesyłki do Niemiec, Rosji czy Francji są realizowane coraz szybciej i taniej. Możliwość zwrotu daje komfortowe poczucie wyboru i braku przymusu zatrzymania towaru, który może nie spełnić naszych oczekiwań, dzięki czemu nawet nie będąc w 100% przekonani, podejmujemy ryzyko zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Raz że kurier ma znaczenie to także sposób pakowania paczek. Nie wszyscy na to zwracają uwagę ale nawet taśma klejąca ma znaczenie. Po prostu przesylka musi być dobrze opakowana by nie uległa zniszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  17. No tak łatwo nie jest na pewno w momencie, jeśli robimy zakupy spożywcze, dlatego trzeba pamiętać, aby rozsądnie podchodzić do takich zakupów. Ponadto często można wykorzystać różne propozycje, np. na przetestowanie nowych produktów. A gazetek promocyjnych online możecie szukać na stronie https://blix.pl/sklep/netto/ .

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)