poniedziałek, 17 czerwca 2019

Biała kuchnia z dodatkiem czerwieni, czyli jak ożywić białą, klasyczną kuchnię

Witajcie :)

Ostatnio jestem mniej na blogu, głównie przez dokuczliwe upały. Dzisiejszy chłodniejszy dzień postanowiłam wykorzystać na nadrobienie blogowych zaległości. Na samym początku chciałam wam gorąco podziękować za wszystkie bardzo miłe komentarze pod ostatnim postem, gdzie pokazałam mój balkon :))
Dzisiaj przychodzę do was z pomysłem jak za pomocą czerwonego koloru ożywić białą, klasyczną, nowoczesną i skandynawską kuchnię. 
Kolor czerwony powoli wraca do naszych wnętrz. Coraz częściej możemy go spotkać w skandynawskich aranżacjach. Pisałam wam już o czerwonej retro sofie w salonie, w poście tutaj, teraz przyszła pora na kuchnię.
Moda na koral zbliża nas do czerwieni, która jest intensywnym, odważnym i ciekawym kolorem. Dobrych kilka lat temu kolor czerwony pojawiał się w kolorze nowoczesnych mebli kuchennych na wysoki połysk, w stylu modern. 
Największą popularnością od wielu lat cieszą się meble białe, klasyczne. Wysokiej jakości, najlepiej drewniane meble sprawdzą się w każdej kuchni. Pasują do kuchni retro, vintage, cottage, prowansalskiej, nowoczesnej i skandynawskiej. Często łączymy je z czarnymi i drewnianymi detalami. 
Jednak czasem warto coś zmienić w takiej klasycznej i skandynawskiej kuchni. Dodać jej nowej, ożywczej energii. 
Czerwony kolor w białej kuchni sprawdzi się w postaci tapety lub dodatków.
Tapetę możemy wybrać na jedną ścianę, najlepiej przy stole, w miejscu naszej jadalni. Warto wybrać tapetę w kwiatowy wzór w stylu retro. Taka tapeta doda niepowtarzalnego, trochę orientalnego charakteru całemu wnętrzu.
Najłatwiejszym i najszybszym sposobem na wprowadzenie czerwonego koloru do kuchni są dodatki. Mogą być to krzesła, hokery kuchenne, oświetlenie, w postaci lampy nad stołem lub wyspą. Sprawdzi się też czerwona porcelana, czy urządzenia AGD jak ekspres do kawy, czajnik, toster.
Czerwony kolor może pojawić się również na obrazach, plakatach, zwłaszcza w kuchni otwartej na salon. Pamiętajmy, że czerwień możemy połączyć z granatem, niebieskim, czy turkusowym kolorem. Wtedy nasza kuchnia zyska słonecznej, południowej energii. 

Biała, klasyczna, skandynawska kuchnia, która zyskała sporą dawkę energii, 
dzięki czerwonej tapecie. Tapeta ma piękny kwiatowy wzór i jest w klimacie retro.



Dzięki czarnym detalom w połączeniu z tapetą kuchnia zyskała również orientalną nutkę.  




Czerwone dodatki w białej kuchni. Mamy tu czerwone krzesła, lampę oraz kuchenne akcesoria.
 Dzięki nim kuchnia nie jest nudna, wręcz przeciwnie, dużo się w niej dzieje.




Foto 1-12 alvhem.com

Nie bójmy się takich kolorów jak czerwień, gdyż może ona nas bardzo pozytywnie zaskoczyć. Dodaje ona wnętrzu energii, ale również nutkę vintage i orientu. Gdy nam się znudzi zawsze możemy zmienić tapetę i czerwone dodatki. 
Ciekawa jestem co sądzicie o czerwonym kolorze w kuchni ?


Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)
Udanego tygodnia, z przyjemniejszą pogodą :))


24 komentarze:

  1. lubię bawić się kolorami, w kuchni mam czerwoną ścianę, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super inspiracja kuchni :D Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglkąda pięknie, bardzo duża inspiracja ;D CIekawe takie połączenie

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie, tak polsko z tą bielą i czerwienią... cudowne inspiracje Aniu! Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tapeta z kwiatowym motywem bardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne zestawienie kolorystyczne choć muszę przyznać, że zastosowanie czerwieni w moim przypadku nie wchodzi w rachubę.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładnie wyglądają te czerwone akcenty.
    Zawsze można też dopasować kolor do własnych upodobań :) Teraz jest w sklepach tyle interesujących dodatków :)
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam dużo bieli przełamanej żywym kolorem. Piękne wnętrza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie to wygląda, czasem nawet mały akcent, dużo daje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu po prostu zakochałam się w tej kuchni:) Ta piękna tapeta i czerwone sprzęty dodają jej charakteru i elegancji:) Całość mnie zachwyca:) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Oto świetny przykład dlaczego kocham tapety :) Co to by była za kuchnia bez tych wzorów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Patrząc na zdjęcia tych kuchni bardzo polubiłam czerwień:) Może kiedyś się odważę na taką wzorzystą tapetę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowna kuchnia. Szkoda, że moja jest taka mała, bo przez to o tak pięknym wystroju mogę tylko pomarzyć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudna i faktycznie czerwień jest tu jak szminka, ożywia, dodaje energii całości ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że do białej kuchni zawsze można dodać ciemne dodatki, np. czarne czy granatowe. Kolor może się z czasem znudzić, przy otwartych kuchniach całośc nie będzie współgrała z salonem, a biel i czerń są uniwersalne. Miałam całkiem białą kuchnię jak się przeprowadziłam do nowego mieszkania, dokupiłam ciemny zlew kuchenny granitowy, zrobiłam czarne półki i skuwałam kafle na podłodze (były całe popękane) i dzięki temu nie tak drogo wyszło a zmiana wielka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie wystarczy kilka dodatków w mocnym kolorze i proszę jaka odmiana. Teraz to nie bo kuchnię mam praktycznie nową w szarej kolorystyce, ale jak kiedyś jakiś remont to taką aranżację warto zapamiętać. Teraz to tylko kompletuję wyposażenie. Do kawy czy herbaty na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata trafiłam na ciekawy wybór i nowoczesne wzory szklanek, filiżanek czy czajników. Będę tam robić zakupy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Do tych wszystkich pomysłów dodałabym lodówkę w ciekawym stylu. Może w kolorze czarnym? Czy byłby to zbyt mocny kontrast? Polecam wejść sobie na stronę https://www.oleole.pl/lodowki.bhtml bo nigdzie indziej nie widziałam tak ogromnego wyboru lodówek. Ceny świetne, promocje i oferty dla klienta również, więc przyznam, że jest w czym wybierać. Jeśli nie czarna lodówka to na pewno znajdziecie inne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cała biała kuchnia na pewno nie może być, musi być jakiś mocniejszy akcent kolorystyczny dla kontrastu. Może to być nawet czarny, sprzęt AGD typu okap https://e-okapy.pl/ też dostanie się w tym kolorze - białe ściany, czarny sprzęt... moim zdaniem spoko

    OdpowiedzUsuń
  19. Fototapeta do kuchni to świetny pomysł. Kuchnia nie musi być nudna, można ją ożywić za pomocą fototapety.

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepięknie... Bardzo mi się podoba ta cała aranżacja. Ja aktualnie wykańczam u siebie też kuchnię, także mam co robić teraz przyjdzie mi wybierać sprzęt agd i jeszcze nie wiem co dokładnie kupić.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo podobają mi się takie wnętrza z jakimś akcentem kolorystycznym, który wnosi świeżości. Może sama zdecyduję się na podobny wystrój. Myślę, że czerwień idealnie pasuje do białych mebli kuchennych.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  23. Ta kuchnia u góry jest ciekawym pomysłem na urządzenie wąskiej kuchni. Mam takie małe, niepraktyczne ułożenie kuchni w moim mieszkaniu - wąska i długa. Kombinuję jak to wszystko zorganizować i chyba już mam pomysł :) dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)