czwartek, 22 czerwca 2023

Czas na dobrą włoską kawę, moja recenzja

 Witajcie :)

Większość z nas ma swoje ulubione miejsce, swoje własne "Cafe de Paris", o którym śpiewa w najnowszym utworze Dawid Kwiatkowski. W piosence, Dawid czuje się wolny w Cafe de Paris. My również w takim miejscu możemy się zrelaksować, odpocząć, samemu lub w gronie przyjaciół. Oczywiście przy dobrej kawie, smacznym cieście, deserze lodowym. Możemy odwiedzić ulubioną kawiarnię na chwilę przed pracą lub zostać tam na dłużej. Obecnie dobrej kawy napijemy się nie tylko w kawiarni, czy restauracji. Możemy ją zaparzyć również u siebie w domu. 

W takich miejscach jak sklep z kawą Konesso.pl możemy nabyć najlepszą włoską kawę, którą będziemy się delektować każdego dnia. Są tam dostępne kawy mielone, ziarniste, kawy w kapsułkach i saszetkach, również akcesoria kawowe jak ekspresy, młynki. Do kawy dokupimy syrop, czy słodkości. Ja jestem smakoszem i miłośnikiem dobrej włoskiej kawy, więc nabyłam w Konesso.pl swoje ulubione kawy. 

Wybrałam dla siebie włoskie mielone kawy jak: La Brasiliana Oro Blu, Kimbo Aroma Gold, Kimbo Espresso Napoli, Pellini Espresso Superiore Cremoso, Lavazza Qualita Oro. 

La Brasiliana Oro Blu to kawa, którą odkryłam ponad dwa lata temu i stała się ona jedną z moich ulubionych kaw. Palarnia tej włoskiej kawy mieści się w malowniczym, niedużym mieście Ferrara. Właściciele palarni wkładają serce do swojej pracy, co czuć w wyśmienitym smaku kawy. La Brasiliana Oro Blu stanowi wysokiej jakości, niepowtarzalną mieszankę afrykańskiej i indyjskiej robusty i arabiki z Ameryki Środkowej i Indii. Kawa ma wyrazisty smak z nutką pikanterii. Jej smak zostaje długo w naszej pamięci. W mojej został na bardzo długo :). 

Kawa Kimbo Aroma Gold, to jedna z najbardziej popularnych kaw we Włoszech. U nas również zaczyna zyskiwać na popularności. Jedna z moich faworytek, bardzo ją lubię i chętnie po nią sięgam. Kawa stanowi doskonałą mieszankę z najlepszych ziaren arabiki z Ameryki Południowej i Środkowej. Pijąc kawę wyczuwamy delikatny, cytrusowy smak. Kawa ma intensywny aromat, ale jest w smaku subtelna i łagodna. Posiada niską zawartość kofeiny, więc możemy ją pić o każdej potrze dnia, nawet wieczorem. 

Kawa Kimbo Espresso Napoli. Kimbo jest najbardziej znaną i cenioną neapolitańską palarnią kaw, która tworzy swoje kawy pieczołowicie z wieloletnią tradycją. Obok mojej ulubionej Aroma Gold chciałam spróbować bardziej wyrafinowanej Espresso Napoli, kawy o intensywnym smaku i wyczuwalnej nucie gorzkiej czekolady. Kawa stanowi 80 % arabiki i 20% robusty. Zawiera średnią zawartość kofeiny, więc delikatnie pobudza, idealna na poranną filiżankę kawy. 


Kawa Pellini Espresso Superiore Cremoso. Miałam przyjemność picia kawy Pellini Top, która stanowi klasę sama w sobie. Pellini to kawy cenione przez baristów i smakoszy tego wybornego trunku. Pellini Cremoso jest bardziej subtelna, ma delikatny smak z wyczuwalną lekką nutką goryczy. Posiada bowiem 30 % robusty, a arabiki 70 %. Jest średnio palona i posiada też średnią zawartość kofeiny.




   Lavazza Qualita Oro, tej kawy nie trzeba nikomu przedstawiać. To jedna z najbardziej popularnych włoskich kaw jaką piją Polacy. Jeśli pytamy kogoś o włoską kawę to najczęściej pada odpowiedź Lavazza. Ja piję ją od lat i należy ona do moich ulubionych kaw. Więc nie mogło jej zabrakną w moim rankingu, najlepszych włoskich kaw :). Kawa stanowi 100 % arabiki z Ameryki i Afryki. Ma delikatnie słodkawy smak z wyczuwalną kwiatową nutą.


 Moim zdaniem włoska kawa jest najlepsza. Zachęcam was do jej picia. Spróbujcie w szczególności kawę La Brasiliana Oro Blu i Pellini Espresso Superiore Cremoso.

Ja wybrałam dla siebie pięć różnych włoskich mielonych kaw, wy możecie wybrać kawę ziarnistą. Przy małym dziecku łatwiej i szybciej jest mi przygotować już zmieloną kawę. Konesso.pl to profesjonalny sklep, więc kawy są zawsze wysokiej jakości. Paczka z kawami jest szczelnie zapakowana, więc możemy się cieszyć najlepszą kawą prosto z włoskiej palarni. Latem, gdy doskwierają nam upały, jak w ostatnich dniach warto przygotować mrożoną kawę typu frappe. Włoskie kawy idealnie się do tego nadają.    

Ciekawa jestem czy wy macie swoją ulubioną włoską kawę ?

Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)

   Pozdrawiam wszystkich odwiedzających mój blog :)

 Z radością witam nowych czytelników :)

Trzymajcie się zdrowo i ciepło :)


8 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie zajrzę do tego sklepu, bo już powoli moje kawowe zapasy się kończą, może coś wybiorę dla siebie :)))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobra kawa to podstawa, naprawdę można wyczuć różnicę w smaku. Najbardziej polecam ziarnista :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam kawę, zwłaszcza Lavazza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham taką kawę w każdej ilości:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przez długi czas nie smakowała mi kawa którą piłam, kupowałam kolejną i nie mogłam dobrać odpowiedniej. Wreszcie zaszalałam, kupiłam chyba ze 30 różnych kaw i udało mi się nareszcie dobrać odpowiednią. Chyba to jedyny sposób aby trafić odpowiednią :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ten czarny napój!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)