wtorek, 11 listopada 2014

Motyw deszczu we wnętrzach

Witam wszystkich serdecznie :)

Mimo że pogoda dzisiaj nam dopisuje, to ja nawiązując do poprzedniego wpisu, chciałam na chwile pozostać w tematyce deszczowej. Deszcz nie zawsze musi kojarzyć się nam źle, może być też nostalgiczny, czasem ożywczy i inspirujący. Ja lubię czerpań inspirację z natury, a motyw deszczu w aranżacji wnętrz można wykorzystać na wiele różnych i ciekawych sposobów. Począwszy od deszczowych obrazów, plakatów, szablonów ściennych przez tekstylia, aż po deszczowe mobile i dzwonki powietrzne. Deszcz jest też inspiracją dla projektantów oświetlenia, armatury łazienkowej czy fontann pokojowych i ogrodowych. Wszystko zależy od naszej wyobraźni jak wykorzystamy to co nam podpowiada natura.  
Wybrałam dla was galerię zdjęć z ciekawymi i niekiedy oryginalnymi deszczowymi inspiracjami.

Niezwykle efektowny i oryginalny żyrandol inspirowany kroplami deszczu o nazwie "Pour" projektu firmy Haus Liberty z Nowego Jorku. Tworzy on niezwykłą instalację świetlną. 





Kolejny żyrandol w mniejszym formacje, może mniej efektowny, ale również  ozdobny i romantyczny. Idealny do salonu i jadalni. 

Efektowna fontanna pokojowa, tworząca ścianę deszczu, 
która może być ozdobą salonu czy ogrodu.

Inspiracje deszczem warto wykorzystać w łazience, montując dużą deszczownice, jeśli oczywiście posiadamy dużą łazienkę.



Deszczowa aranżacja przedpokoju. Białe okrągłe wieszaki imitują krople deszczu, które padają z poduszkowych chmur. Nawet sukienka jest tu deszczowa. Ciekawy i oryginalny pomysł. 

Kolejne wieszaki imitujące krople deszczu.

Szablon ścienny z motywem kropel deszczu, który dodaje fajnego charakteru biało-zielonej łazience.

Jak deszcz to i słynny kadr z filmu Deszczowa piosenka np. w postaci szablonu ściennego.

Motyw deszczu możemy wprowadzić do naszej sypialni za pomocą pościeli.

Pomocne też są grafiki i obrazy z motywem deszczu jak grafiki brytyjskiej artystki Eloise Renouf, które pojawiają się również na tekstyliach.



Pogodne deszczowe mobile do dziecięcego pokoju i nie tylko.



Foto 1-2 contemporist.com Foto 3-11,14,15 pinterest Foto 12-13 etsy.com

Możliwości na wykorzystanie motywu deszczu w aranżacji wnętrz jest wiele, nie zawsze deszcz musi być zimny i smutny. Jak widać może być efektowny, elegancki, romantyczny i wesoły. Może i wam spodoba się pomysł na wykorzystanie deszczu jako inspiracji do dekorowania swoich wnętrz :)

**************************************

Pozdrawiam was serdecznie
 i życzę udanego świątecznego dnia :)

Ania 

 

23 komentarze:

  1. Nigdy bym nie pomyślała o wykorzystaniu takiego motywu w aranżacji pomieszczeń, ale propozycje przez ciebie pokazane bardzo mi się podobają :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Moja Droga, że moje propozycje Ci się spodobały i inspiracje deszczem :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  2. Fajne pomysły !!! U Ciebie naprawdę można znaleźć same perełki:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie i nie deszczowo, tylko słonecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie Agatko :)) Trzymaj się ciepło i pozdrawiam :))

      Usuń
  3. Fontanna pokojowa jest świetna, oprócz ozdobnych może spełniać wiele innych funkcji. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację Moniko, może pełnić różne funkcje. Można ją też nastawić na większą moc np. na deszcz tropikalny lub delikatną mgiełkę :) Pozdrawiam Cię ciepło :))

      Usuń
  4. Świetne inspiracje Aniu :))) Mi oczywiście w oko wpadły wieszaki kropelki i piękne podusie :)
    Pozdrawiam gorąco ;)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieszaki są fajne, proste, ale z pomysłem :) Ja też Martusiu Cię pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  5. Hi Anna,

    What a wonderful array of rain inspired features for interiors! I especially like the drizzling water in the showers and the pegs for the umbrellas are very smart! Hope you are having a little rain in your neck of the woods to revitalize and inspire you!

    Poppy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello :) I am glad that rainy Poppy inspiration for interior design you liked. Yours warm and have a nice day :)

      Usuń
  6. hola Anna querida !! que lindas imah¡genes de lagrimas de lluvia ! hermosa lampara.y deseo que tengas un bendecido resto de semana
    cariños

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hello Angelica :) I am very pleased that the rain mottyw you liked. I agree with you, the lamps are wonderful. Have a nice day ! Pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Witam :)
    Trafiłam tutaj z blogu Flower on silk, ciekawe te pomysły, bardzo mi się podobają kropelkowe żyrandole. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie za wizytę, cieszę się, że moje inspiracje deszczem przypadły Ci do gustu :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam Cię częściej do mnie :))

      Usuń
  8. deszczownica w łazience - o tak! chmurki na tekstyliach - tak. wieszaki mega.
    wolę słońce! ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam słońce , ale deszcz też może być wesoły lub romantyczny :) Wieszaki są bardzo fajne, zgadzam się :) Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń
  9. Pierwsze trzy zdjęcia świetne deszczownie oj chciałabym miec coś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również strasznie podoba się ten żyrandol, jest super :) Deszczownica też mi się marzy, ale mam na takową za małą łazienkę. Miłego dnia :))

      Usuń
  10. Wspaniałe inspirację. Świetny blog.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo ciekawe deszczowe inspiracje, pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Gosiu, że Ci się podobają :) pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  12. Mnie ten wpis bardzo się podoba.W przyszłości na pewno tym wątkiem będę się bardzo interesował.Na ten blog też będę wracał.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)