środa, 19 listopada 2014

Pocztówka ze Świętego Krzyża

Witam was serdecznie :)
W ostatnich dniach pogoda nas nie rozpieszcza, zrobiło się zimno, mżysto, ponuro i nieprzyjemnie. 
Dlatego dzisiaj postanowiłam zabrać was na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie, a konkretnie na Święty Krzyż. Mieszkam niedaleko Gór Świętokrzyskich, ok. 42 km samochodem, więc jak już wspomniałam w zakładce o mnie, jestem góralką niskopienną:) Przy dobrej pogodzie i dobrej widoczności, Święty Krzyż jest widoczny nawet z mojego okna w mieszkaniu :) 
Święty Krzyż położony jest na szczycie Łysej Góry, to drugi pod względem wysokości szczyt w Górach Świętokrzyskich. Łysa Góra jest położona na terenie Świętokrzyskiego Parku Narodowego. 
Wycieczkę na Święty Krzyż zaczynamy od wejścia na teren parku narodowego od miejscowości Nowa Słupia. Na szczycie znajduje się Bazylika mniejsza pw. Trójcy Świętej i sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego, Muzeum Parku Narodowego, gołoborze z tarasem widokowym i wieża radiowo-telewizyjna.
Zdjęcia które wam pokażę pochodzą z naszej wycieczki z października ubiegłego roku. Na wiosnę wybieramy się ponownie bo lubimy tam wracać, tym bardziej że pojawiła się tam nowa atrakcja w postaci wieży widokowej, z której ponoć widać Tatry. Więc muszę to sprawdzić :)

Droga na Święty Krzyż. 




Widzieliśmy ciekawe okazy huby porastającej drzewa.




Widok na Święty Krzyż i Sanktuarium.


Wnętrze kościoła. 
Na górze przy wejściu znajdują się niesamowite organy.

Wieża radiowo-telewizyjna.

Gołoborze na Łysej Górze z tarasem widokowym.


Widoki z gołoborza.


Wszystkie zdjęcia są moją własnością.{All pictures are my property.}

Dzień był zimny, ale słoneczny. Góry Świętokrzyskie może nie są wysokie, ale są piękne i najstarsze w Europie. Na pewno warto je odwiedzić. Więc zapraszam was serdecznie :)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Kolejny post w piątek z zapowiadaną wcześniej niespodzianką ;)

Pozdrawiam wszystkich odwiedzający mój blog bardzo serdecznie i życzę wam udanego dnia, oby wróciło słońce :)

25 komentarzy:

  1. Uwielbiam Góry Świętokrzyskie, zdjęcia są przepiękne, zwłaszcza to ostatnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Kasiu i jest mi miło, że zdjęcia Ci się podobają :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. nigdy nie byłam w Górach Świętokrzyskim, a baaardzo bym chciała. Święty Krzyż - to fajne wspomnienia - czytałam w dzieciństwie cudną książkę, której akcja toczyła się w tamtych okolicach.

    o, to ja też góralka niskopienna - tylko z Sudetów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam Cię w Góry Świętokrzyskie bo warto :) Pozdrawiam serdecznie góralkę niskopienną :))

      Usuń
  3. Un lugar precioso .
    Besos .
    http://lavidaenrosayblanco.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much and I wish you a successful day :) Pozdrawiam !

      Usuń
  4. Dziękuję za piękny spacer :). Pozwolisz,że po delektuję się troszkę!
    Ściskam!
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Jest mi miło, że spacer po Świętym Krzyżu Ci się spodobał :) Miłego popołudnia :)

      Usuń
  5. Aniu, świetna fotorelacja, bardzo dziękuję bo w Górach Świętokrzyskich byłam już bardzo dawno. Ostatni raz jak byłam w liceum. Masz racje są piękne i pięknie to pokazałaś na swoich zdjęciach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc musisz koniecznie odwiedzić ponownie Góry Świętokrzyskie :) Miłego popołudnia Monika :))

      Usuń
  6. Ależ Pieknie! Polska jest niesamowicie piekna, nigdy tam nie byłam, ale teraz aż mam ochotę :)))
    Miłego wieczoru Aniu.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam Cię Marysiu w Góry Świętokrzyskie :) Pozdrawiam ciepło i życzę miłego wieczoru :))

      Usuń
  7. HI dear friend!!! Sorry I speak little English ..that beautiful church .. you have a great country with great cultural beauty .... you had a beautiful walk ..I hope you have a nice day

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Welcome to Angelica :) Thank you for the very kind words. Have a nice weekend :)) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  8. Dzięki za ciekawą wycieczkę wirtualną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na piękną wycieczkę nas zabrałaś Moja Droga !!! przepiękne widoki i cudowna pogoda:)))
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że takiej pogody nie mamy już za oknem. Miło mi Agatko, że relacja z wycieczki Ci się spodobała :) Pozdrawiam Cię cieplutko również :))

      Usuń
  10. Cudna relacja, super się ogląda! A ja nie byłam nigdy w Górach Świętokrzyskich...
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to musisz koniecznie kiedyś się wybrać :) Pozdrawiam ciepło :))

      Usuń
  11. Piekne miesce , pamietam wycieczkę sprzed lat ...czas chyba ponownie odwiedzić te wspaniałe okolice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Święty Krzyż Ci się spodobał :) Dziękuję Ci za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  12. Pięknie i tak jak lubię...spokój uspakaja i czuć jesień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Agnieszko za miłe słowa :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  13. Cudowne miejsce, aż chce się tam pojechać :) Zapraszam do siebie:http://www.studia-bielsko-biala.edu.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)