Witajcie :)
Wraz z rozpoczęciem się września u mnie na blogu pojawiła się nowość w postaci nowego cyklu Architektura. W którym będę przedstawiała architekturę budynków i miast, ale również terenów wiejskich i elementów krajobrazu. Aranżacja wnętrz ściśle łączy się
z architekturą mieszkalną, komercyjną i miejską. Warto inspirować się architekturą miasta w budowie i urządzaniu własnego domu.
z architekturą mieszkalną, komercyjną i miejską. Warto inspirować się architekturą miasta w budowie i urządzaniu własnego domu.
Dzisiaj pierwszy post z nowego cyklu, a mowa będzie o billboardach.
Jak każdy zapewne wie billboard to dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej. Może być umieszczony na budynku lub na specjalnie przystosowanych w tym celu słupach. Często też jest podświetlany.
Jego historia sięga XIX wieku, kiedy to nastąpił rozkwit typowych szyldów. W tamtych czasach zaczęły powstawać bogato zdobione, malowane przez zdolnych malarzy tablice reklamowe. Z początkiem XX wieku popularnością zaczęły cieszyć się tablice emaliowane, wytłaczane, a także podświetlane. Często stanowiły one ważne elementy budynków przemysłowych i handlowych.
Obecnie billboardy stanowią stały element architektury miasta. Nowy Jork jest tego najlepszym przykładem. Słynne Time Square bez billboardów nie byłoby tym samym miejscem.
Głównym zadaniem billboardu jest reklama danej marki, firmy czy usługi. Taki rodzaj tablicy służy również do celów społecznych, do szerzenia kultury i sztuki, do promocji danego miasta i regionu, głównie turystycznej i rekreacyjnej.
Dzisiejsze billboardy często zaskakują i zachwycają swoją pomysłowością i kreatywnością. Często wywołują uśmiech na twarzy czy zatrzymują nas na chwilę w codziennym pędzie
i zmuszają do myślenia.
Są ozdobą terenów przemysłowych i starych, zniszczonych budynków. Nocą stanowią dodatkowe oświetlenie miasta i terenów podmiejskich. Bywają elementem współczesnej sztuki użytkowej.
Od strony technicznej billboard musi mieć stabilną i wytrzymałą konstrukcję, odporną na działanie warunków pogodowych. Współczesne billboardy są malowane proszkowo, natryskowo lub są cynkowane. Mogą mieć oświetlenie solarne lub zasilane wiatrem.
Mają dowolny rozmiar, mogą mieć postać standardowej tablicy reklamowej lub megaboardów i gigaboardów.
Stanowią element architektury miasta, a nocą są jego dodatkowym
źródłem oświetlenia.
Są kreatywne i zabawne.
Foto 1-4 adsoftheworld.com
Time Square w Nowym Jorku to prawdziwe królestwo podświetlanych
billboardów.
Foto 5 pl.pinterest.com
A tak wyglądały billboardy na Time Square w 1920 i 1936 roku.
Foto 6 new-york-obsession.tumblr.com
Foto 7 sublimevacation.com
Tak billboardy zmieniły się w Nowym Jorku w 1952 roku.
Foto 8 distinguishedcompany.tumblr.com
Foto 9 i.pinimg.com/originals
Obecnie billboard może być integralną częścią budynku i stanowić jego
element dekoracyjny.
Foto 10 designlovefest.com
Może wywoływać uśmiech na twarzy i pełnić dodatkową funkcję.
Być reklamą mobilną.
Foto 11 pl.pinterest.com
Foto 12-13 9gag.com
Dzisiejsze billboardy są twórcze i zaskakują swoją pomysłowością.
Foto 14-16 pl.pinterest.com
Foto 17-18 creativenvironment.wordpress.com
Mimo rozwoju reklamy w internecie i w telewizji, billboardy nadal pozostają jedną z lepszych metod dotarcia do masowego odbiorcy. Są skuteczne zwłaszcza w średnich miastach, gdzie służą lokalnym przedsiębiorcom, dla których taka tablica reklamowa staje się podstawowym źródłem informacji o ich firmie.
Billboardy są znakiem naszych czasów, chociaż historia samej reklamy sięga czasów starożytnych. W dawnej Babilonii reklamę informującą o usługach szewca i skryby zapisywano na glinianych tabliczkach :)
Pięknie wam dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Miłego weekendu :))
Jego historia sięga XIX wieku, kiedy to nastąpił rozkwit typowych szyldów. W tamtych czasach zaczęły powstawać bogato zdobione, malowane przez zdolnych malarzy tablice reklamowe. Z początkiem XX wieku popularnością zaczęły cieszyć się tablice emaliowane, wytłaczane, a także podświetlane. Często stanowiły one ważne elementy budynków przemysłowych i handlowych.
Obecnie billboardy stanowią stały element architektury miasta. Nowy Jork jest tego najlepszym przykładem. Słynne Time Square bez billboardów nie byłoby tym samym miejscem.
Głównym zadaniem billboardu jest reklama danej marki, firmy czy usługi. Taki rodzaj tablicy służy również do celów społecznych, do szerzenia kultury i sztuki, do promocji danego miasta i regionu, głównie turystycznej i rekreacyjnej.
Dzisiejsze billboardy często zaskakują i zachwycają swoją pomysłowością i kreatywnością. Często wywołują uśmiech na twarzy czy zatrzymują nas na chwilę w codziennym pędzie
i zmuszają do myślenia.
Są ozdobą terenów przemysłowych i starych, zniszczonych budynków. Nocą stanowią dodatkowe oświetlenie miasta i terenów podmiejskich. Bywają elementem współczesnej sztuki użytkowej.
Od strony technicznej billboard musi mieć stabilną i wytrzymałą konstrukcję, odporną na działanie warunków pogodowych. Współczesne billboardy są malowane proszkowo, natryskowo lub są cynkowane. Mogą mieć oświetlenie solarne lub zasilane wiatrem.
Mają dowolny rozmiar, mogą mieć postać standardowej tablicy reklamowej lub megaboardów i gigaboardów.
Stanowią element architektury miasta, a nocą są jego dodatkowym
źródłem oświetlenia.
Są kreatywne i zabawne.
Foto 1-4 adsoftheworld.com
Time Square w Nowym Jorku to prawdziwe królestwo podświetlanych
billboardów.
Foto 5 pl.pinterest.com
A tak wyglądały billboardy na Time Square w 1920 i 1936 roku.
Foto 7 sublimevacation.com
Tak billboardy zmieniły się w Nowym Jorku w 1952 roku.
Foto 8 distinguishedcompany.tumblr.com
Foto 9 i.pinimg.com/originals
Obecnie billboard może być integralną częścią budynku i stanowić jego
element dekoracyjny.
Foto 10 designlovefest.com
Być reklamą mobilną.
Foto 11 pl.pinterest.com
Foto 12-13 9gag.com
Dzisiejsze billboardy są twórcze i zaskakują swoją pomysłowością.
Foto 14-16 pl.pinterest.com
Foto 17-18 creativenvironment.wordpress.com
Mimo rozwoju reklamy w internecie i w telewizji, billboardy nadal pozostają jedną z lepszych metod dotarcia do masowego odbiorcy. Są skuteczne zwłaszcza w średnich miastach, gdzie służą lokalnym przedsiębiorcom, dla których taka tablica reklamowa staje się podstawowym źródłem informacji o ich firmie.
Billboardy są znakiem naszych czasów, chociaż historia samej reklamy sięga czasów starożytnych. W dawnej Babilonii reklamę informującą o usługach szewca i skryby zapisywano na glinianych tabliczkach :)
Pięknie wam dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)
Pozdrawiam ciepło wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Z radością witam nowych czytelników mojego bloga :)
Miłego weekendu :))
To wszystko co piszesz jest prawdą. W obecnych czasach bilbordy mogą być bardzo ciekawe i twórcze. Mogą też być ozdobą szarych budynków. Jedyny z nimi problem jest taki, że czasami są tak barwne i ciekawe, że odwracają uwagę kierowcy od tego, co dzieje się na drodze... Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMiło mi, że artykuł Ci się spodobał Elu :)
UsuńPozdrawiam niedzielnie :)
Te zdjęcia są dowodem na to, że i reklama może być piękna. Zachwyciła mnie Ikea :)
OdpowiedzUsuńTo super Alu :) Mnie również Ikea bardzo się podoba !
UsuńPozdrawiam ciepło !
Reklamy, które pokazałaś są naprawdę imponujące i przyciągają wzrok. Szkoda, że czasem treści na nich przedstawiane są mało odpowiednie dla młodszych i obraz niewiele ma wspólnego z rekamowanym produktem. Pozdrawiam;).
OdpowiedzUsuńMiło mi, że moje propozycje Ci się podobają ! Reklamy są różne, oby było jak najwięcej tych kreatywnych i twórczych.
UsuńPozdrawiam ciepło !
Wiele bym dała Aniu, by reklamy wyglądały tak, jak te przedstawione przez Ciebie - kreatywne i inspirujące. Niestety przestrzeń publiczna często jest zaśmiecana kiczowatymi i irytującymi powierzchniami reklamowymi:( Twój post pokazuje, że billboard może być ozdobą:) Pozdrawiam cieplutko!
OdpowiedzUsuńCieszę się Dorotko, ze mój post Ci się spodobał !
UsuńPozdrawiam ciepło :))
Teraz reklamy są naprawdę zaskakujące:)
OdpowiedzUsuńMi najbardziej podobają się reklamy Maca.
Zgadzam się :))
UsuńPozdrawiam ciepło !
Reklamy, które pokazujesz są bardzo ciekawe i inspirujące. Inne - dlatego człowiek na nie spogląda. Często jednak reklamy są zbyt nachalne, obfitujące w niesamowitą ilość kolorów, przez co nie są spójne z otoczeniem. Nie jestem zwolennikiem całkowitej likwidacji reklam, ale wolałabym, aby były one rozmieszczane z głową. Tak, aby nie zasłaniały pięknej architektury i wspaniałych krajobrazów.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam :))
Miło mi, że Ci sie spodobały moje propozycję na kreatywną reklamę !
UsuńPozdrawiam ciepło !
Świetne są te kreatywne billboardy. Szkoda, że bardzo rzadko takie widuję na żywo :)
OdpowiedzUsuńCieszę sie, że Ci się podobają !
UsuńPozdrawiam ciepło :))
Que publicidad más espectacular,,, realmente muy buen post
OdpowiedzUsuńI to są przykłady na to jak można dobrze wykorzystać reklamę. Szkoda że więcej takich nie powstaje, że to rzadko spotykane rozwiązanie :)
OdpowiedzUsuńTaką reklamę to ja rozumiem, anie bezmyślne nie przemyślane bilbordy które tylko szpecą miasta.
OdpowiedzUsuńJak się chce to i z reklamy można zrobić dzieło :D Wg mnie jakby wszystkie większe reklamy były prezentowane w ten sposób odnosiłyby większy sukces ;)
OdpowiedzUsuńKreatywne są te bilbordy, powiedziałbym że wprowadzają powiew świeżości nawet. Wszędzie zawsze to samo, a jak widać da się zrobić coś oryginalnego ;)
OdpowiedzUsuńNikt mi nie powie że taka reklama nie przyciągnie więcej klientów. Jak jest fajnie wykonana, z pomysłem to logiczne że przyciągnie wzrok, i więcej osób zapamięta daną firmę. :)
OdpowiedzUsuńTaka reklama jest bardzo fajna i zwraca uwagę ludzi potem się to zapamiętuje i mamy klientów. Na moje bardzo fajna metoda na rozreklamowanie sobie firmy.
OdpowiedzUsuńDokładnie reklama to metoda do sukcesu a niektórzy mają kreatywne podejście do tego i tworzą fajne bilbordy i szyldy które przykuwają uwagę klientów.
OdpowiedzUsuńNo te McDonald robią wrażenie ale to już tez chodzi pewnie o koszty taka sieciówka jak McDonald może położyć sporo kasy na marketing i zrobić sobie takie bilbordy. Ale też liczy się inwencja twórcza bo tanim kosztem można zrobić fajny bilbord który przyciągnie uwagę.
OdpowiedzUsuńAdam, no o tym mówią tu chyba wszyscy, że nie liczy się kasa i przepych w takim bilbordzie tylko kreatywność i ciekawe podejście do tematu ;)
OdpowiedzUsuńKreatywność nie zna granic. Jeszcze się nie spotkałam z takim banerem.
OdpowiedzUsuńMi się takie podejście jak najbardziej podoba. Skoro jakieś bilbordy i tak muszą wisieć to niech przynajmniej będą miłe dla oka :)
OdpowiedzUsuńWOW, genialne! Mało jest tego typu reklam niestety, a bardzo przykuwają wzrok. Jestem pod ogromnym wrażeniem, wcześniej nie miałam okazji widzieć podobnych. Świetny wpis, gratuluję!
OdpowiedzUsuńFajny wpis. Zgodzę się w zupełności. Dobra reklama jest niezbędna jeśli chcemy nasz biznes solidne wypromować. Ja swoją restaurację reklamowałem dzięki usługom https://www.vizer.pl/ z Wrocławia. Jestem bardzo zadowolony z naszej już prawie dwuletniej współpracy
OdpowiedzUsuńTen ikeowy jest świetny! Jak większość ich reklam zresztą, klopsy (kottbullary) też dobre :D A mcdonald to wiadomo, na wszystko ich stać więc na kreatywne głowy tym bardziej :D
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem w kreatywnej reklamie miejskiej najważniejsze jest odpowiednio dobrane oświetlenie. To światła przyciągają wzrok obserwatora. Warto o tym pamiętać.
OdpowiedzUsuńreklamy sa fajne
OdpowiedzUsuńRewelacyjny jest ten wpis
OdpowiedzUsuń