sobota, 29 sierpnia 2020

Reklama w Internecie, istotny element rozwoju naszej firmy

Witajcie :)

Historia powstania reklamy sięga czasów starożytnych, przed naszą erą. 
Wtedy reklama miała formę ustną. Chociaż za najstarszą reklamę uznaje się ogłoszenie reklamowe spisane na papirusie z Teb, z roku 3000 p.n.e. Pierwsze biuro reklamowe powstało w 150 r. p.n.e w starożytnej Grecji i zajmowało się kampanią reklamową maści leczniczej. W XV wieku w Anglii pojawiła się pierwsza reklama drukowana w prasie. Reklama prasowa dotyczyła wskazówek dla duchownych odnośnie Wielkanocy. Najpierw reklamy były drukowane w prasie, tworzone sumiennie przez dziennikarzy, artystów. Potem zaczęły pojawiać się reklamowe szyldy i tablice, ich rozkwit przypada na XIX wiek. Z początkiem XX wieku pojawiły się podświetlane, wielkoformatowe tablice reklamowe znane jako billboardy, z których słynie Time Square w Nowym Jorku. XX wiek należał też do reklamy radiowej i telewizyjnej. W Polsce pierwsza reklama telewizyjna pojawia się 1956 roku, jednak jej rozwój przypada dopiero na lata 90, po upadku komunizmu.       
Obecnie najważniejszym źródłem reklamy jest internet. Pierwszy baner reklamowy pojawił się w internecie w 1994 roku i zapoczątkował nowy wymiar marketingu reklamowego.
Reklama w internecie jest ważna dla każdej firmy stacjonarnej i działającej online. Pomaga stać się rozpoznawalnym, co przekłada się na sprzedaż i zyski firmy. Reklama online to nie tylko banery, które spotykamy na różnych dużych portalach jak Onet, Interia, Wirtualna Polska. To szereg działań, którym zajmują się profesjonalne agencje marketingowe. Przykładem takich działań są Kampanie Reklamowe w Afterweb. Są one oparte na działaniu z Google AdWords. Mają na celu zwiększyć sprzedaż produktów, usług, rozbudować rozpoznawalność marki każdej firmy, która skorzysta z takiej kampanii reklamowej. Dzięki kampanii AdWords nasza firma stanie się widoczna w internecie i powędruje na szczyt wyszukiwarki Google. 
Reklama AdWords obok pozycjonowania jest najskuteczniejszym sposobem promowania firmy w internecie. Ma szeroki zasięg. Gwarantuje natychmiastowy efekt, firma staje się od razu widoczna w internecie, zaraz po uruchomieniu kampanii. Jest elastyczna, można wprowadzać zmiany, w czasie trwania kampanii. Klient sam może kierować swoją reklamę uwzględniając położenie geograficzne, płeć, wiek odbiorcy. 
Rodzaje kampanii reklamowych AdWords są różne. Mogą mieć formę remarketingu, czyli reklamy, która jest wyświetlana użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą stronę internetową. Inny rodzaj kampanii to reklama display, jest to rodzaj reklamy AdWords, która umożliwia wyświetlanie naszych reklam na innych stronach w ramach sieci reklamowej Google.

Billboardy na Time Square w Nowym Jorku najbardziej znane reklamy na świecie.

   
Retro reklamy prasowe.


Szyld i neon reklamowy.


Mural reklamowy.

Reklama w internecie, czyli kampania reklamowa AdWords.




Reklama jest dźwignią handlu, warto z niej korzystać w każdej formie, aby rozwijać swój biznes. Może mieć ona formę billboardu, szyldu, neonu i reklamy prasowej. Chociaż obecnie najskuteczniejsza jest reklama internetowa. Warto więc skorzystać z kampanii reklamowej AdWords prowadzonej przez profesjonalną agencję marketingową.

Ciekawa jestem co sądzicie o reklamie w internecie i czy sami byście skorzystali z takiej formy reklamy ?



Pięknie dziękuję za wszystkie komentarze i waszą obecność na blogu:)


Pozdrawiam serdecznie wszystkich odwiedzających mój blog :)
Z radością witam nowych czytelników :)

Udanej niedzieli i nowego tygodnia :)

    

12 komentarzy:

  1. Reklama jest ważna dla twórcy, jeśli chce on trafić do większej grupy ludzi. Ja jestem za taką reklamą w internecie i nawet kiedyś poważnie o takowej myślałem, ale jakoś potem ten pomysł przepadł... Pozdrawiam i życzę miłej nocy! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czemu nie, myślę o tym, tylko muszę najpierw zarobić na taką reklamę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że skorzystam z tego w przyszłości ;) Ja jestem za reklamami, jakoś nigdy mi żadne nie przeszkadzały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę ze ja powinnam :) Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Reklama w sieci dziś jest przede wszystkim podstawowym wyborem większości firm. Dlatego tak naprawdę agencje takie jak https://feb.net.pl/ mają pełne ręce roboty. W zasadzie to jest standardowe działanie. W końcu jeśli jesteśmy widoczni w sieci, jesteśmy widoczni wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz więcej firm korzysta z takich reklam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Reklama w Internecie jest bardzo ważna, ale nie można zapominać o standardowej promocji produktów. Najlepszą reklamą w sklepach jest ekspozycja i promocja towarów. Tutaj bardzo pomocna jest firma Exposite, która jest producentem ekspozytorów, szaf reklamowych czy też standów. Taka promocja towaru wydaje mi się najlepiej trafiająca do przeciętnego konsumenta. Nie tylko promuje towary ale również daje realną możliwość ich zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  8. W obecnych czasach nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez reklamy w internecie. Kampanie ADS i pozycjonowanie dociera do naszych potencjalnych klientów. Te 2 kanały moim zdaniem są najbardziej skuteczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja jestem za reklamami. Dzięki nim znalazłam firmę, która oferowała księgę wpisów weselnych i wiele innych ciekawych rzeczy. Byłam na etapie planowania ślubu, więc ta strona była bardzo przydatna. Pewnie gdyby nie reklama to mogłabym nie trafić na tak ciekawą stronę.

    OdpowiedzUsuń
  10. W jaki sposób staracie sie pozyskać nowych klientów w przypadku Waszej firmy? Czy słyszeliście o audycie seo? Jest to analiza strony, pod kątem widoczności strony, o czym możecie poczytac na https://www.tychy.pl/2021/04/03/czym-jest-audyt-seo-i-kiedy-warto-go-przeprowadzic/ .

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wasze komentarze :) Staram się zawsze na każdy odpowiedzieć :)